60 ANYS DEL CENTRE EXCURSIONISTA SANT VICENÇ DE CASTELLET



Diumenge dia 23 de Novembre del 2014, tingué lloc al Restaurant "Cal Miliu" de Rajadell, el dinar social dels 60 anys d'història i tasca ininterrompuda del CENTRE EXCURSIONISTA SANT VICENÇ DE CASTELLET, amb prop d'un centenar de socis de totes les èpoques i edats, que alguns d'ells es retrobaven en aquesta efemèride després de molts anys amb la consegüent alegria. Hom va contar amb la presència del Batlle de Sant Vicenç de Castellet, en Joan Torres Pérez.  
En el decurs del dinar, hi hagueren diversos reconeixements als successius i antics Presidents de l'Entitat, a l'actual President Ramón Amorós, i la Junta actual.  Hi hagué nomenaments de "soci honorari". Anécdotes, Passis de diapositives, plafons amb moltissimes fotografies de les activitats de tots aquests anys,  la restauració de l'ermita de Sant Pere de Vallhonesta, Moltes fites d'Alta Muntanya, molta emoció, i un record molt especial als companys tant propers que ens han anat deixant al llarg d'aquestes sis dècades.

                                                                         


Com no podia ser d'altre manera hi va haver "Pastis d'Aniversari" quin mèrit artístic correspon a l'expert pastisser Vila de Sant Vicenç, ben conegut i apreciat per tot el poble i en especial pels llaminers. 

                                         ENTRANYABLE FOTO DE FAMÍLIA 


                                                                             
                                Ricard Gomis  Prenyanosa i  Manuel Luis Tatjé






                                                 Manel i Maria Àngela

En el meu nomenament com a Soci Honorari vaig pronunciar les següents paraules:

            EN EL 60 ANIVERSARI DEL
 CENTRE EXCURSIONISTA SANT VICENÇ DE CASTELLET

Veritablement avui és un dia ben especial per mi, en aquesta celebració del 60 Aniversari del Centre Excursionista Sant Vicenç de Castellet, doncs recuperar per unes hores i rememorar el caliu d'aquell "meu centre excursionista" no és poca cosa, ni cosa que passi cada dia.  Jo vaig formar part activa d'aquesta Entitat, en una franja important de la meva vida, on la Maria Àngels i jo érem força més joves i les nostres filles, tot just creixien, i els anhels i els ideals que sentia dins meu, no per nets i sincers, eren encara prou madurs.  Vaig trobar l'eco d'amics i companys ben especials, que no esmentaré, perquè ells dintre seu, ja saben al que m'estic referint, que van deixar en mi un pòsit de noblesa i de bondat que he portat sempre dins el meu cor.

Vaig poder viure en directe l'amor per la muntanya i per Catalunya des d'una perspectiva profunda de sincera amistat i de companyonia ferma.  Vaig viure amb el cor, algunes etapes cami de la restauració definitiva de l'ermita de Sant Pere de Vallhonesta, on el Centre ha estat sempre 100% involucrat.  Tinc moltes vivències dintre meu, tantes que seria complicat fer-ne una llista.  Però esmentaré el Puig Soler, la Serra i Sant Jaume de Vallhonesta, el Cami Ral, Hostalets de Davi o el Paller de Tot l'Any, entre altres, com a marcs de referència de moltes i profundes inspiracions, anhels espirituals i nobles emocions, que van anar configurant el meu camí d'experiències quin record és permanent.   Parlant de muntanya, no he anat més enllà dels Pirineus, però el Món Perdut, el Canigó, la Pica d'Estats, el Puigmal o el Cadí,  probablement no hagueren existit per mi sense el Centre Excursionista Sant Vicenç de Castellet.

Circumstàncies tristes ens feren deixar el poble de Sant Vicenç de Castellet després de més de trenta anys de viure-hi,  per començar noves etapes de vida des de Manresa.  Però sóc positiu i la Maria Àngels també, i avalem el refrany popular ple de saviesa que ens recorda que "no hi ha mal que per be no vingui".  I d'altre banda el lligam amb el Centre sempre l'hem mantingut a través del Ricard Gomis principalment, però també amb el Jordi Guiardiola, i així continua la cosa.

Ja per acabar vull donar les gràcies en nom propi i de la Maria Àngels, per haver-hi sigut i per haver-nos acollit, perquè el Centre Excursionista se'ns feu tant entranyable en aquells anys, que aquest pòsit no es perdrà mai, i sempre ens n'ha quedat un sa record i una sana enyorança.  Aprofito aquesta ocasió única per demanar disculpes, si en tota aquella temporada que vaig ser actiu, vaig ofendre persones a causa dels meus pensaments immadurs.   Repeteixo, l'escalf i l'amistat que vaig trobar en tots vosaltres és únic i inoblidable, i pel que es refereix a nosaltres seguirà així.

També vull agrair a la Junta actual i a l'actual President, Ramón Amorós, la seva tasca i sensibilitat en favor de l'Entitat i tots els inapreciables Valors que aquesta representa i escampa vers la societat que n'està tant mancada.

                                          PER MOLTS ANYS!
         VISCA EL CENTRE EXCURSIONISTA SANT VICENÇ DE CASTELLET!!

                           VISCA  CATALUNYA  LLIURE!!

             Manuel Luis Tatjé-Maria Àngela Casals Farré
           60 ANIVERSARI CENTRE EXCURSIONISTA ST VICENÇ DE CASTELLET
            Cal Miliu de Rajadell 23 de Novembre del 2014